Kajsa konstaterar: Headline Animator

torsdag 6 september 2012

Dag 3: Inköp av livsmedel! Fuska lite :P

Fortsätter min "Probiotisk-" och Candidakost.
Inne på dag 3 nu. Gjorde dock en liten, liten avvikare igår då jag bara tog en smakbit av tårtan på kalaset för min systerson Albin. Men regeln är f.om nu enbart nyttig föda.
Känner mig riktigt stolt, för bortsett från den pyttelilla biten tårta (smakbit enbart) igår, så har jag helt och hållet undvikit godis, produkter med socker, och dricka såklart. Sen lagt till probiotiska livsmedel samt frukt och grönt som mellanmål. Man får tyvärr inte, som jag skrivit om här, ens dricka eller äta mjölkprodukter, så det har varit enormt jobbigt för mig som älskar mjölk! Min kost består till stor del av frukt (små mänger då dessa också innehåller socker som främjar  Candidan att växa till sig, grönsaker, sojaprodukter, fil och rotfrukter m.m.. Man får heller inte äta produkter baserat på mjöl, men jag kör en mellanting där med grovt bröd som enbart har lite mjöl i. Har inte gått så långt som till glutenfritt än. Vill inte chocka magen och kroppen totalt, utan jag mjukstartar.
Men från att ha gått och småätit vitt bröd, godis, dricka e.tc hela dagarna så känner jag mig riktigt stolt nu att jag hållit så hårt på dieten. Visst är bara dag tre nu, men det går jätte bra!
Örtte ska man även dricka mycket av. Och grönte, men inte svart te. Så jag dricker ca 3-4 stora koppar gröntte, som ska vara bra för matsmältningen, varje dag nu.
Resultat hittills? Ja, huden reagerade direkt, och ser mycket rosigare och friskare ut. Och jag är redan mindre trött om dagarna! Man kan ju föreställa sig hur trött kroppen och hjärnan bir av att inte få i sig rätt eller nån näring alls. Med tanke på hur skitdålig kosthållning (med godis som mellanmål, och sen äta en smörgås på morgonen och "that´s it") jag haft, så måste kroppen verkligen reagera starkt nu!

Nu ska jag bara invänta paketet med McCabes syreprodukter, som ska rensa ur magen totalt från överväxt av candida, samt ev. parasiter som man har i magen men som också växer till sig i för stora mängder som är skadligt för kroppen. Tillslut kan det gå ut i blodet, och såklart är ju det inte bra! Har skrivit lite om candidans påverkan på kroppen tidigare, men här är bara några av symptomen kan kan få:
  • Dålig matsmältning
  • Diarré/förstoppning
  • Gaser i magen
  • Försämrat immunförsvar
  • Svampinfektioner i underlivet
  • Sveda när man kissar
  • Urinvägsinfektioner
  • Menstruationsrubbningar
  • Allergier
  • Psoriasis
  • Blåsor i munnen
  • Rinnande ögon/öron
  • Illaluktande andedräkt
  • Problem med blodsockret
  • Trötthet
  • Humörsvängningar
  • Depressioner
  • Huvudvärk
  • Hud- och hårproblem
  • Försämrat minne
  • Koncentrationssvårigheter
  • Dålig blodcirkulation
  • Återkommande förkylningar
  • Muskelsmärtor (även muskelsjukdomen fibromyalgi)

Och... Med tanke på att man vet att jag har överväxt av denna svamp p.ga mina antibiotikakurer som jag stått på sen jag var nyfödd, samt bukoperationerna, så var det dags att göra nåt nu! 
Kanske inte detta kommer ta bort min smärta, men jag kommer garanterat se piggare och VA piggare!

Igår var vi och inhandlade nästan allt som behövdes, och här är några exempel:
  • Fullkornsmakaroner
  • Bananer
  • Papaya (svamp och parasitdödande)
  • Timjan (Bra för magsmältning m.m.)
  • Rabarber  (svamp och parasitdödande)
  • Morötter
  • Avocado (Höjer proteinupptaget i kroppen)
  • Havregryn (matsmältning)
  • Sojamjölk (istället för komjölk som är förstoppande)
  • Tranbärsjuice (parasitdödande samt infektionshämmande)
  • Fullkornsbröd
  • Ägg
  • Laktosfri youghurt
  • Grönsaker
  • Mango
  • Plommon (Bra för matsmältningen)
  • A-fil (Har nyttiga laktobaciller)
  • "Olo Youghurt av Valio"
  • Proviva dryck päron/äpple  (för magen)
  • Rotsaksmix
  • Krossade linfrön
  • "Gott i maten"  grädde/mjölkers.
  • Sojadryck med extra kalcium
  • Och slutligen Becels flytande matfett
Köpte en hel del fler saker, men orkar inte skriva allt. Men detta var det viktigaste. 
Hur det smakar är dock en annan historia. Har hittills ätit brödet, och det var OK. Men Provivadrycken var inte riktigt min grej, men jag ska minsann dricka den ändå =). 

Hur resten smakar får bli ämnet för nästa inlägg..

"Man måste prova om man ska veta..."
//K

5 kommentarer:

  1. Jag skriver en kommentar så du har mitt IP, är det jag som smyger från Falkenberg :S

    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Haha, nej jag vet inte. Vet ju inte vart du bor :P! Vet inte vem detta är, men då 90% av statistiken består av denna IP-adress så är det lite irriterande då de andra "försvinner" i mängden.
    Förresten får jag lägga upp din blogg under "bloggar jag gillar" på min sida =)?

    Kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stockholm :) Men du kan ju matcha IP här med IP på statcounter och lista ut vem som är jag :)

      Inget försvinner, man får scrolla lite bara så ser man alla :D

      Yep, det har jag svarat på ju :P

      Kram ♥

      Radera
  3. Snygg stil du fått på kommentarerna, apropå bloggkodningen. Apropå inläggets innehåll. Tycker det är riktigt starkt att köra på detta!

    SvaraRadera
  4. Tack vännen! Ja, jag gör så gott jag kan :D! Hoppas det ska ha verkan bara =)! Men det är tuuuufft!! :P

    SvaraRadera